Asistentka je tváří podniku
25. 11. 2010
Když přijdete prvně do firmy, kromě recepční (u větších firem), jako první spatříte asistenta/ku. Právě asistent/ka dotváří rám firmy. Z jeho/její povahy a chování během setkání poznáte mnoho. Jak asi firma funguje, jaké pravomoci až sahají u zaměstnanců a jak schopní jsou. Příjemná, sympatická, profesionální a vzdělaná asistentka, která má přehled rozhodně působí lépe, než když vám někdo hodí horké kafe na stůl a v korespondenci najdete deset pravopisných chyb.
Jestliže chcete, aby vaše firma získala větší prestiž, pak je dobré investovat do svých zaměstnanců. Právě ty největší a samozřejmě úspěšné firmy vědí, že to rozhodně nejsou zbytečné výdaje. Finance se nakonec vždy vrátí a navíc se kurz, který budete případně financovat, dá odepsat z daní.
Existuje kurz, který připraví asistenta/ku na vše potřebné?
Vzdělávací společnost Tutor, která má na trhu dlouholetou tradici pořádá vzdělávací kurzy pro manažery, obchodníky, ale také právě pro asistenty/ky. Na září, přesněji 16.9. a 30.9., vypsala dva kurzy se stejnou tématikou - Kompletní dovednosti pro asistenty/-ky. Jedná se o celodenní kurz, který trvá od9.00 ráno do 16.00 hodin odpoledne, v přepočtu sedm hodin času, za který se dá zvládnout mnohé.
Co v kurzu získají?
Máte-li pocit, že vaše asistentka či asistent nevykonává práci tak, jak by měl/a a chybí ji/mu základní způsoby v komunikaci, etice, obchodní korespondenci či managementu, nebo jen není výkonný/á tak, jak byste si představovali, pak jste na té správné adrese. Proč? V kurzu se setkají právě s těmito tématy a naučí se i mnohem více.
V náplni celodenního kurzu Kompletní dovednosti pro asistenty/-ky je čeká studium verbální i neverbální komunikace (ta mnohdy mluví za vše, nejen slovy člověk vyjadřuje své názory). Ale také jak by měla vypadat profesionální image asistenta/ky - vizáž a „dress code“ na pracovišti – protože první dojem dělá své a také samozřejmě dovednost etiky. Jak se má člověk v určité situaci chovat a jak nikoli. Jistě byste nechtěli, aby při jednání s mezinárodním klientem vaše pravá ruka (asistent/ka), udělali nějakou chybu, mnohdy i nevědomky.
Mezi další dovednosti, které získají, patří přehled v obchodní korespondenci, jak elektronické, tak písemné, o obchodních společnostech, managementu, ale také například plánování času a výkonnosti. Není nic zbytečnějšího, než zaměstnanec, který toho víc nemluví, než udělá. A neposlední významnou částí je trénink a vzdělání v mluveném projevu. Pokud stále vaši zaměstnanci nevědí, jak má vypadat struktura telefonického hovoru, je na čase, je to naučit.
Stále si myslíte, že je to ztráta času a financí? Kurz Kompletní dovednosti pro asistenty/-ky je opravdu obsáhlý a nabitý informacemi a praktickými radami. Pokud vás zaujal, více informací se dočtete na internetových stránkách společnosti Tutor. Jsou funkce a pozice ve firmě, které nemusí vypadat jako podstatné, ale obchodní partner si kvality vždy všimne.